Det är inte hälsosamt att vara stilla sittandes hela dagarna

Jag har börjat springa nu igen. Det var länge sedan sist och det känns jätte skönt att komma igång igen. Jag sprang ingen längre sträcka men det ska man inte göra heller när man inte har varit ute och sprungit på länge.

Trots att jag inte alls sprang särskilt långt så fick jag ändå träningsvärk så det var nog ganska lagom tror jag. Det är nog bra att hålla igång med någon slags träning. Det är inte hälsosamt att vara stilla sittandes hela dagarna. Det hade varit en annan sak om man hade ett aktivt arbete men det har inte jag.

Det känns som att musklerna förtvinar när man inte använder dom.

När man springer så får man bra träning för benen och konditionen men överkroppen får ju inte så mycket träning direkt så jag ska komplettera med någon annan träningsform som tränar överkroppen lite mer. Det är dessutom inte bra att springa för mycket, det sliter ganska mycket på kroppen så det blir perfekt om jag tränar lite styrketräning eller går och simmar någon dag i veckan också.